Ćwiczenia na boczki

ćwiczenia na boczki

Chyba każdy z nas wie czym są „boczki” zawarte w tytule tego artykułu. Jest to znany i częsty problem – boczki to tłuszcz, który odkłada się nad skośnymi partiami naszego brzucha. Pierwsze oznaki występowania zbędnego tłuszczu na naszym ciele znajdziemy właśnie na boczkach, w pierwszej kolejności. Jakie ćwiczenia wykonywać aby sobie z nimi poradzić i uzyskać „talię osy”? O tym w dalszej części artykułu.

Oczywiście oprócz opisanych poniżej ćwiczeń na boczki zalecamy odpowiednia dietę. Ćwiczenia należy wykonywać powoli i dokładnie, należy zadbać o naszą motywację tak aby nie wykonywać ćwiczeń niedbale, gdyż to możne nie przynieść efektu, który chcemy osiągnąć. Ćwiczenia najlepiej wykonywać dwa razy na dzień, tj. zaraz po wstaniu z łózka i wieczorem zanim położymy się spać. 

Ćwiczenia na boczki

 

- NOŻYCE

Ćwiczenie znane chyba każdemu – wykonywaliśmy je często podczas zajęć z WF-u w szkole podstawowej, prawda? Ćwiczenie wykonujemy leżąc na plecach na twardym i płaskim podłożu. Ręce powinniśmy mieć ułożone wzdłuż naszego ciała, a nogi uniesione do 10-20 cm nad ziemią. Nożyce możemy wykonywać na trzy sposoby:

- nożyce pionowe – wymachujemy równocześnie obiema nogami w górę i w dół, nie dotykając ziemi – 10 powtórzeń (zwiększamy je systematycznie wraz z kolejnymi tygodniami ćwiczeń)

- nożyce poziome – wymachujemy nogami w prawo i lewo, równocześnie aby nasze nogi krzyżowały się w kostkach, jedna noga raz na górze, drugim razem na dole

- nożyce okrężne – jedną nogę trzymamy nieruchomo, a drugą okrążamy ją z góry do dołu

 

- SKŁONY

Skłony to także jedno z popularniejszych ćwiczeń i zarazem prostych i możliwych do wykonania w prawie każdym miejscu. Podobnie jak w przypadku nożyc polecamy wykonywać je na trzy rożne sposoby:

- siad z wyprostowanymi nogami – siadamy na płaskim i twardym podłożu z wyprostowany przed siebie nogami. Staramy się złapać lub dotknąć palcami rąk do stóp, a głową kolan.

- siad ze skrzyżowanymi nogami – siadamy po turecku, uginamy ręce w łokciach i przyciągamy je do tułowia. Przy skłonach dobrze by było gdybyśmy byli w stanie dotknąć łokciami naszych ud (pamiętajmy o nieodrywaniu rąk od tułowia!)

- na stojąco – stajemy w lekkim rozkroku, i wykonujemy skłony w przód dotykając palcami każdej z nóg, przy czym nie wolno nam zgiąć kolan!

 

UNOSZENIE NÓG

Kolejnym pomocnym ćwiczeniem, na pozbycie się boczków jest unoszenie nóg. Podobnie jak w przypadku ćwiczeń powyżej kładziemy się na plecach na twardym i płaskim podłożu. Ręce kładziemy wzdłuż tułowia, po czym podnosimy złączone nogi do góry, tak by ułożyły się prostopadle do podłogi (utworzyły kąt 90 stopni). Przytrzymujemy nogi w takiej pozycji przez około 3 sekundy po czym czynność powtarzamy. Robimy po około 10 powtórzeń przy każdej serii ćwiczeń. Z biegiem czasu możemy zwiększać ilość powtórzeń.

 

SKRĘTOSKŁONY

Skrętoskłony czyli inaczej mówiąc – brzuszki skośne to idealne ćwiczenie na boczki. Jak wyżej kładziemy się na plecach na odpowiednim podłożu i (w zależności jak nam wygodniej) zginamy nogi w kolanach lub prostujemy. Następnie musimy spleść ręce za głową, po czym unosimy się tak aby lewym łokciem dotknąć prawego kolana, a przy następnym powtórzeniu – odwrotnie. W zależności od naszych sił próbujemy wykonać ćwiczenie w 25-30 powtórzeniach.

 

HULA-HOP

Chyba każdy wie, ze hula-hop to nie tylko świetna zabawka na imprezy ze znajomymi, ale także znakomite narzędzie do ćwiczeń. Wystarczy, ze pokręcimy hula-hopem około 15 minut dziennie by już w przeciągu kilku tygodni zobaczyć różnice. To jedno z najlepszych i niewątpliwie najzabawniejszych ćwiczeń na boczki. Polecamy!

 

Podobne zwroty:

ćwiczenia na boczki, ćwiczenia na dolne partie brzucha, cwiczenia na plaski brzuch i boczki, skrętoskłony na boczki, cwiczenia na boczki i brzuch, ćwiczenia na brzuch i boczki, jakie ćwiczenia na boczki, cwiczenia z hula hop na plaski brzuch, ćwiczenia brzuch boczki, skrętoskłony na boczki efekty