Ćwiczenia na płaski brzuch na stojąco

ćwiczenia stojące na płaski brzuch

Ćwiczenie na mięśnie brzucha można wykonywać w każdej pozycji (również na stojąco), ponieważ są one zbudowane specyficznie. Kształtować wygląd brzucha możemy zarówno na leżąco jak i na stojąco. Pozycje wyjściowe oczywiście będą się różniły w zależności od tego, jakie partie brzucha chcemy wzmocnić czy wyrzeźbić. W pozycji do ćwiczeń na stojąco ważne jest, aby być wyprostowanym oraz mieć głowę uniesioną. Przy wykonywaniu ćwiczeń również ważny jest poprawny sposób oddychania oraz ilość wykonywanych powtórzeń no i oczywiście regularność ćwiczenia.  Należy pamiętać o poprawnym oddechu, ponieważ mięśnie brzucha potrzebują dużo tlenu, aby poprawnie funkcjonować.

Ćwiczenie na mięśnie brzucha na stojąco

Stojąc lekko w rozkroku stawiamy stopy mocno na podłodze a następnie uginamy lekko kolana. W takiej pozycji wyjściowej kładziemy ręce na biodra i nieco się nachylamy. Teraz robimy „koci grzbiet” mocno napinając przy tym mięśnie brzucha. Nachylamy się i prostujemy ściągając przy tym łopatki, należy pamiętać o tym, aby podczas pochylania podciągnąć brodę jak najbliżej klatki piersiowej. Plecy podczas nachylania się muszą być zaokrąglone zaś przy powrocie do pozycji wyjściowej należy je wyprostować oraz unieść głowę.  Ręce podczas tego ćwiczenia cały czas trzymamy na biodrach, pracują one podczas pochylania i prostowania tułowia. Ćwiczenie wykonujemy starannie, powoli należy je powtórzyć 10 razy, po czym wyprostować kolana, chwilę pooddychać spokojnie, a następnie robimy kolejną serie 10 powtórzeń. Całe ćwiczenie powtarzamy 10 razy.

Zaprezentujemy filmik, który pokazuje inne ćwiczenia na mięśnie płaski brzuch na stojąco:

standing abs workout

Do ćwiczenia można też używać ciężarków w celu obciążenia rąk, jeżeli nie posiadamy ciężarków można spokojnie używać do tego małej butelki z wodą bądź z piaskiem w zależności od tego, jaki ciężar jest nam potrzebny. Gdy obciążymy ręce ćwiczenia wykonujemy praktycznie tak samo, różnica jest taka, że podczas skłonu do przodu złączamy ręce razem.

Podczas wykonywania ćwiczeń skupiamy się głównie na mięśniach brzucha, ale należy również pamiętać o ugiętych nogach w kolanach, jest to niezbędny warunek do tego, aby efekty ćwiczeń były dobre. Dzięki temu podczas skłonów napinamy wszystkie partie brzucha zarówno dolne jak i górne.

Podobne zwroty:

ćwiczenia na brzuch na stojąco, ćwiczenia na płaski brzuch na stojąco, najskuteczniejsze brzuszki, cwiczenia na plaski brzuch na stojaco, ćwiczenia brzucha na stojąco, cwiczenia na brzuch w pozycji stojacej, ćwiczenia na stojąco, brzuszki na stojąco, cwiczenia na brzuch na lezaco, cwiczyc na stojaco
  • marek

    bardzo dobre ćwiczenie polecam wszystkim