Dieta na płaski brzuch

jak zgubić nadmiar tłuszczu

Pewnie nie raz szukaliśmy w internecie informacji na temat diety, która pomoże nam w jak najlepszym stopniu odchudzić nasz brzuch. Odchudzanie brzucha to delikatna sprawa gdyż stosując zbyt radykalne i złe diety możemy nie ustrzec się „efektu jojo„. Zamiast odchudzić brzuch nasze działania doprowadza nas do czegoś odwrotnego i niepożądanego.

Istnieje jednak popularna dieta, która pomoże nam odchudzić brzuch. Dieta trwa około miesiąca i dzięki niej można stracić aż 6-8 kilogramów. Dieta ta opiera się nieco o Dietę Śródziemnomorską. W skład tej diety wchodzą zatem głównie potrawy zawierające duże ilości warzyw, nasion, orzechów czy ziaren. Prócz tego w ciągu tej diety powinniśmy spożywać tylko chude mięso (tylko raz przez całą dietę możemy spożyć mięso czerwone).

Plan diety na płaski brzuch

Jak wspominaliśmy we wcześniejszej części artykułu dieta ta trwa około miesiąca, a dokładnie jest to 32 dni, z czego pierwsze 4 dni diety to tzw. „przygotowanie” organizmu do diety.

Przez tę fazę przygotowań musimy ustabilizować nasz organizm, tak aby wyeliminować wzdęcia oraz zaparcia. W ciągu tych 4 dni powinniśmy spożywać od 1200-1400 kalorii oraz spożywać wodę niegazowaną (około 2l dziennie).
Posiłki podczas przygotowań do diety powinny zawierać po około 400 kalorii i być spożywane 4 razy dziennie. Należy w tym czasie jeść produkty zawierające nienasycone tłuszcze.

Warto także zaopatrzyć się w książkę Tomasza Reznera poświęconą Diecie fizjologicznej w której znajdą Państwo dobre rady jak uzyskać pożądana sylwetkę ciała.

Jadłospis diety na płaski brzuch

Prezentujemy Państwu także przykładowy jadłospis opisywanej diety na płaski brzuch.

Jadłospis na fazę czterodniową (początkową):

Śniadanie:

  • szklanka odtłuszczonego mleka oraz soku ananasowego lub pomarańczowego;
  • 150-200g ryżu;
  • 50-100g nasion słonecznika;
Obiad:
  • mały tuńczyk w oleju;
  • 150-200g marchewki;
  • liść sałaty;
Kolacja:
  • 50-80g piersi kurczaka;
  • około 180g duszonych grzybów;
  • brązowy ryż (około 100g);

Od czasu do czasu, pomiędzy posiłkami, polecamy wypić szklankę soku lub odtłuszczonego mleka oraz wspominane 2 litry wody mineralnej niegazowanej.

Jadłospis na resztę diety

Śniadanie:

  • owsianka z owocami i migdałami;
Obiad:
  • pełnoziarnisty chleb z szynką i serem;
  • sałatka pomidorowa;
Lunch:
  • mała porcja hummusa (ciecierzyca);
  •  150-200 g papryki czerwonej;
Kolacja:
  • grillowany łosoś (około 80g) z zieloną fasolą;
  • 2 łyżki migdałów;

Co jeść, aby wyszczuplić talię?

Zdziwi Was fakt, że dieta, która pozwoli wyszczuplić talię (tak, więc brzuch również) wcale nie musi być pozbawiona tłuszczy czy węglowodanów. Wystarczy tylko wybierać odpowiednie produkty, aby nie męczyć się z utrzymaniem rygorystycznej diety, odpowiednia postać tłuszczy będzie dużo lepszym rozwiązaniem niż katowanie się niezdrową dietą.

Najlepiej w tym wypadku będzie spożywać produkty bogate w białko, błonnik oraz zdrowe tłuszcze, które budują masę mięśniową, co w efekcie redukuje zbędną tkankę tłuszczową, ponieważ mięśnie do poprawnej pracy potrzebują energię. Duża masa mięśniowa sprawia, że organizm potrzebuje znacznie więcej kalorii do poprawnego funkcjonowania oraz spala ich znacznie więcej.

Na tych produktach opieraj jadłospis bądź dodawaj je do posiłków. Wystarczy trzymać się kilku zasad:

- Spożywaj przy posiłkach dwa bądź trzy produkty oraz przynajmniej jeden do przekąsek

- Różnicuj produkty, które spożywasz tak, aby dostarczyć organizmowi wszelkie niezbędne składniki odżywcze

- Staraj się podczas każdego posiłku spożywać choćby odrobinę białka

W Twojej diecie nie może zabraknąć białka różnego pochodzenia, zarówno organizm potrzebuje białko pochodzenia zwierzęcego jak i roślinnego. W zależności od masy ciała potrzeba od 50gramów białka, czyli około 200 gram mięsa w ciągu dnia. Jednak pamiętaj, aby nie przesadzić z jedzeniem takich posiłków, ponieważ może doprowadzić to do powiększenia masy ciała.

Jak usprawnić trawienie?

Wzbogać dietę o błonnik

Aby usprawnić trawienie należy spożywać produkty wysokie w błonnik pomoże to oczyścić organizm oraz znacznie poprawi trawienie. Zakłada się, że około 25 gramów błonnika pochodzącego z pełnoziarnistego pieczywa bądź orzechów w zupełności wystarczy.

Nie jedz w pośpiechu

Jedząc w pośpiechu połykasz znaczne ilości powietrza, które gromadzą się w jelitach i powodują niechciane wzdęcia, podczas jedzenia w pośpiechu również przeciążamy bardzo układ pokarmowy, który ma problemy z trawieniem pogryzionego pokarmu.

Poprzez zastosowanie się do powyższych porad z pewnością Twoja dieta będzie znacznie wydajniejsza a co ważniejsze dużo zdrowsza. Oczywiście przed przejściem na dietę warto skontaktować się z lekarzem bądź dietetykiem w celu ustalenia odpowiedniej diety dla siebie.

Podobne zwroty:

PRZEPIS NA PLASKI BRZUCH, chce miec plaski brzuch, przepisy na plaski brzuch, jakmiecplaskibrzuch pl, jaki trening na szczuply brzuch, jak stracić brzuch, jadłospis na płaski brzuch, ile kalorii jesc aby uzyskac plaski brzuch, czego nie jesc aby wyszczuplic brzuch, ćwiczenia ewy chodakowskiej na płaski brzuch