Motywacja do ćwiczeń

motywacja do ćwiczeń

Największym mankamentem podczas ćwiczeń jest brak motywacji. Gdy zaczynasz się odchudzać przeważnie masz entuzjazm do dalszych ćwiczeń, niestety ten zapał dość szybko mija. Powodów do tego jest całkiem sporo jednak dziś opiszemy kilka z nich.

Bardzo dobrze jest dobrać sobie kilka ćwiczeń, które będziemy robić z przyjemnością oraz możemy je mieszać w tygodniu. Jeśli dajmy na to codziennie bądź raz na dwa dni biegamy tę samą trasę bądź też jeździmy na rowerze ciągle tą samą drogą znudzi nam się to po kilku dniach bądź tygodniach. Dlatego warto znaleźć sobie odpowiednie ćwiczenia, dla jednych będzie to bieganie, dla innych pływanie lub też spacery dla tych bardziej leniwych. Do tego możemy dodać ćwiczenia siłowe mające na celu wzmocnienie naszych mięśni, ćwiczenia takie można wykonywać na siłowni bądź też w swoim własnym domu przy pomocy ciężarków, warto mieszać ćwiczenia takie jak bieganie z ćwiczeniami siłowymi.

Gdy ćwiczysz w domu możesz się szybko znudzić, dlatego warto zainwestować w jakiś film z fitnessem, w którym instruktor pokazuje ćwiczenia. Dzięki temu ćwiczenie będzie bardziej atrakcyjne i chętniej wrócimy do nich następnym razem.

Wielu ludzi ustawia sobie poprzeczkę zbyt wysoko, przykładowo chce schudnąć 15kg, należy raczej skupić się na nieco mniejszych celach takich jak np. zrzucenie wagi o 3 kilogramy w ciągu tygodnia. Skupienie się na efektach końcowych skazuje nas z góry na porażkę.

Partner do ćwiczeń?

Statystyki szacują, że osoby, które ćwiczą z partnerami robią to regularnie, dzieje się tak dlatego że druga osoba może nas zmotywować do dalszego treningu. Samemu czasami ciężko jest się zmotywować do ćwiczeń, dlatego nacisk partnera jest potrzebny, poza tym ćwiczenia z partnerem nie są nudne, możemy z kimś porozmawiać w trakcie treningu.

Nagrody za wykonanie dobrego treningu nie są czymś złym, jeżeli uważasz, że trening był dobry nagradzaj się, zmotywuje cię to bardziej do dalszego trenowania. Można na przykład odkładać trochę pieniędzy po każdym ukończonym treningu a później je wydać na rzeczy, których normalnie nie kupujesz.

Bliskie osoby często naciskają na to abyśmy schudli, uważają, że jeśli będą tak robili to nas zmotywują do dalszych treningów. Niestety jest zupełnie na odwrót, psychiczny nacisk bardziej nas demotywuje do dalszego trenowania, odechciewa nam się dalej ćwiczyć, czujemy się jeszcze gorzej. Jeżeli zależy ci na kimś, kto ma problem z wagą to zachęcaj go a nie naciskaj na niego. Oczywiście, jeżeli chcesz aby schudnął.

 

Podobne zwroty:

motywacja do cwiczen, motywacja na płaski brzuch, Motywacje Do Ćwiczeń, brak motywacji do dalszych ćwiczen, motywacja do cwiczen cytaty, motywacja do treningu, motywacje do ćwiczeń cytaty, siłownia motywacja