Płaski brzuch po porodzie

Poród i ujrzenie pierwszy raz swojego dziecka to dla kobiet jedna z najszczęśliwszych chwil w życiu. Nic tak nie cieszy oczu mamy jak jej dziecko. Jednak ciąża i poród mogą na dobre zachwiać naszą sylwetką czy naszym odżywianiem, tak, że nasz płaski brzuch czy zgrabna sylwetka, mogą już nie wrócić do stanu sprzed ciąży. Jednak nie macie się czego obawiać, drogie mamy, bo mamy dla Was kilka ciekawych i pomocnych wskazówek, jak zachować płaski brzuch po porodzie.

Odżywiaj się zdrowo

Zdrowe odżywianie to nie tylko jedna z podstaw przy chęci osiągnięcia sylwetki sprzed porodu, ale także w wielu innych przypadkach. Oczywiście rozumiemy, że podczas ciąży kubki smakowe chcą jeść co innego niż dotychczas, a więc i po porodzie możemy dalej stosować nasze nawyki żywieniowe z czasu podczas ciąży.

Po porodzie nieco zmienia się nastawnie kobiety mogą stać się bardziej nerwowe, z powodu dziecka i chęci aby wyrosło na silnego i zdrowego człowieka, w więc i częściej ”wpadają” one w pokusy żywieniowe. Co jest złe – każde sięganie po batonik, pączka, czy jedzenie podczas stresu, nawet jeśli nie jest się głodnym, może doprowadzić do tego, że sylwetka sprzed ciąży już do nas nie wróci, tak łatwo jak byśmy tego chcieli. Oprócz unikania „pokus” należy zwrócić uwagę na to aby jeść przede wszystkim produkty pełnoziarniste, dużo warzyw i owoców. Takie produkty są bogate w błonnik, który pomaga zachować uczucie sytości, a oprócz tego posiada wiele wartości odżywczych.

Karm piersią

Wielu badaczy i specjalistów z dziedziny medycy zaleca kobietom karmienie piersią, dzięki czemu w ciągu nawet jednego dnia można spalić nawet do 500 kalorii! Warto karmić piersią dziecko najdłużej jak tylko możemy. Współczesna medycyna udowodniła, że karmienie piersią nawet dwu- i trzylatków wpływa korzystnie na ich rozwój fizyczny i psychiczny.

Ćwiczenia po porodzie

Zazwyczaj lekarze zabraniają ćwiczyć po porodzie. Najczęściej zezwalają dopiero po około 6 miesiącach od porodu. Jednak faktem jest to, że jeśli nasz poród przebiegł bez komplikacji, a my czujemy się na siłach to bez przeszkód możemy zacząć ćwiczyć wtedy kiedy chcemy. Oczywiście warto to też jeszcze skonsultować z naszym osobistym lekarzem, jednak większych przeciwwskazań nie ma.

Ćwiczenia po porodzie powinnyśmy zacząć od czegoś prostego i nie wymagającego wielkiego wysiłku fizycznego. mamy tu na myśli dłuższe przechadzki, jazdę na rowerze, albo i pływanie. Należy unikać ćwiczeń siłowych, intensywnych, w których często się ruszamy czy zmeiniamy pozycję ciała. Na to przyjdzie czas później, gdy nasze ciało się ustabilizuje po porodzie. Należy także skoncentrować się na ćwiczeniach na brzuch. Podczas ćwiczeń pamiętajcie, drogie mamy, aby pić dużo wody, a w przypadkach poczucia się niepewnie, zawrotów głowy czy bólu, należy bezwzględnie przerwać ćwiczenia i skontaktować się z lekarzem.

Nic na siłę

Pamiętajcie, że powrót do sylwetki sprzed ciąży nie nastąpi w przeciągu tygodnia czy nawet miesiąca. Potrzeba na to czasu, aby ciało ustabilizowało się po takim stresie i zmianach. Chęć szybkiego powrotu do dawnej sylwetki może skończyć się źle. Dajmy sobie czas i nie śpieszmy się, powracajmy do dawnej formy z głową, a podczas tego cieszmy się każdym dniem z naszym nowo narodzonym maleństwem.

 

Podobne zwroty:

brzuch po porodzie, karmienie piersia a cwiczenia na płaski brzuch, płaski brzuch po porodzie, wzdecia tydzien po porodzie